Zakelijke dienstverlening

Communicatie- en gesprekstechnieken

We communiceren voortdurend, zowel verbaal als non-verbaal. Als we een presentatie houden, een werkoverleg hebben, een product verkopen of een telefoongesprek voeren met een klant zijn communicatieve vaardigheden onontbeerlijk. Ze zorgen ervoor dat we elkaar begrijpen en dat we onze doelstellingen kunnen bereiken. Doorgaans zijn we ons echter niet bewust van hoe we ons gedragen en wat voor een effect we daarmee kunnen hebben op anderen. Door je bewust te worden van je eigen communicatiestijl, kun je jouw effectiviteit vergroten en op een prettigere manier contact hebben met andere mensen.

Met deze training versterkt u uw communicatieve vaardigheden. U leert uzelf effectief uit te drukken, waardoor u met meer gemak uw doel weet te bereiken, zonder anderen uit het oog te verliezen of tegen het hoofd te stoten. Door een frisse kijk en goede feedback op uw communicatiestijl leert u  uw sterke en zwakke kanten kennen. Aangezien elk mens zijn eigen manier heeft van communiceren, is ons uitgangspunt om jouw persoonlijke stijl te optimaliseren in plaats van compleet te veranderen. Door middel van praktische oefeningen leert u nieuwe vaardigheden toe te passen in de eigen praktijk. De training is persoonlijk, intensief en uitdagend en zal doorwerken op verschillende terreinen van uw leven.

Deze training is vooral bedoeld voor alle geïnteresseerden die binnen hun beroep dagelijks te maken hebben met communicatie als middel tot succes. Bijvoorbeeld: secretaresses, verkopers, accountmanagers, servicemedewerkers, management assistentes. De training is praktijkgericht van opzet waarbij de kandidaat input vanuit zijn of haar eigen werkcontext mag aandragen.

Minimum aantal deelnemers 10. Maximum aantal deelnemers 15.

2 dagdelen die op één dag verzorgd worden van 8.30 tot 16.30 uur.

€ 310,00 p.p., excl. btw.
Kosten voor de training zijn inclusief lesmateriaal, lunch, koffie, thee, water.

Rijn IJssel Training & Opleiding
026 3537260
training-opleiding@rijnijssel.nl

Dagdeel 1

  • Communicatiemodel
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Eigen stijl van communiceren
  • Kernkwaliteiten
  • Luisteren
  • Samenvatten en doorvragen
  • Vraagtechnieken

Dagdeel 2

  • Onderscheid feiten en interpretaties
  • Feedback geven
  • Feedback ontvangen
  • Oorzaken miscommunicatie
  • Inzicht in jezelf en anderen

Locatie

Deze training vindt plaats bij de vergader- en trainingsfaciliteiten van vier sterrenlocatie Hotel de Nieuwe Wereld te Wageningen: www.denieuwewereld.nl.

Indien gewenst kan deze cursus ook incompany aangeboden worden.

Open inschrijving  

Dit aanbod wordt gegeven op basis van open inschrijving, u kunt zich hiervoor voorlopig aanmelden via training-opleiding@rijnijssel.nl. Wanneer er voldoende deelnemers zijn om te kunnen starten wordt er een startdatum vastgelegd en kunt u zich definitief inschrijven via ons inschrijfformulier. Bij voldoende inschrijvingen gaat het aanbod definitief van start.