Nieuws

Knalkleuren en kortere teksten: Rijnijssel.nl is vernieuwd

26 januari 2023

Knalkleuren, groot beeld en met een paar kliks waar je zijn moet. Rijnijssel.nl is onlangs in een geheel nieuw generatie-Z-jasje gestoken. Daarmee begeleidt de onderwijsinstelling studiekiezers zo aantrekkelijk en doelgericht mogelijk naar een passende studiekeuze.

Wendbaarheid en innovatie zijn twee pijlers waar Rijn IJssel zich al jaren hard voor maakt. Daar hoort ook een website bij die met de huidige doelgroep meebeweegt. Dankzij partners Eight Media, Four Digits en Entopic is die er nu.

Weg met wollige zinnen

Het maakproces duurde ruim een jaar. In die tijd is het design veelvuldig getoetst bij middelbare scholieren en studenten. Zo ontstonden een knaller van een homepage, subtiele animaties en heldere iconen. Daarna gingen alle teksten op de schop. Weg met lange, wollige zinnen. In plaats daarvan korte teksten die snel tot de kern komen. Aangevuld met emojis, videos en fotos die het vak in beeld brengen.

Ouders, leerbedrijven en decanen

Rijn IJssel kent meer doelgroepen dan alleen jonge studiekiezers. Denk aan ouders, decanen, leerbedrijven. En ook studiekiezers vallen niet altijd in Generatie Z. Uiteraard is daar in het design rekening mee gehouden. Zo zijn er doorklikmogelijkheden voor ouders die meer verdieping zoeken. Decanen en leerbedrijven komen via de homepage in één klik op de juiste plek terecht. Op die manier houdt Rijn IJssel de aandacht van alle doelgroepen vast en blijft hen boeien.

Kiezen uit 150 opleidingen

Rijn IJssel is trots op de nieuwe website, vertelt woordvoerder Karin Jansen. "Voorlichting is van groot belang, want met een goede studiekeuze is de kans op succesvolle afronding groter. Het is niet eenvoudig om te kiezen uit meer dan 150 opleidingen. De nieuwe website maakt dat een stukje makkelijker en daar zijn we trots op. Het laat toekomstige studenten kennis maken met de mooie wereld van beroepsopleidingen."