Op reis naar Düsseldorf: leren én ontdekken

Studenten van de opleiding Marketing en Communicatie Specialist maakten een gezellige en leerzame tweedaagse reis naar Düsseldorf. Een van hen vertelt over deze ervaring.
Eerste kennismaking met Düsseldorf
In de ochtend vertrokken we met de trein. Samen met mijn medestudenten was ik al snel in Düsseldorf. Meteen na aankomst kon ik mijn Duitse taal oefenen. Bij een lokale bakker bestelde ik mijn eerste Duitse broodje
.Na het inchecken in het hotel gingen we lopend de stad verkennen. Een van de hoogtepunten was het interactieve Filmmuseum. Daar ontdekten we de geschiedenis van film en media. We mochten zelf oude filmtechnieken uitproberen. Dat was echt leuk om te doen!
Aan de slag met citymarketing
s Middags kregen we een opdracht. We bedachten een citymarketingplan om Düsseldorf aantrekkelijk te maken voor jongeren uit de regio Arnhem. Hiervoor gingen we de stad in om:
- ideeën te verzamelen
- foto s en video s te maken
- creatieve plannen uit te werken
We sloten de dag af met een diner in een lokaal restaurant. Dat was een gezellige afsluiting van de eerste dag.
Fietsen en presenteren
De volgende ochtend stapten we op de fiets voor een tour door de stad. We hadden zelf een route gemaakt langs de highlights van Düsseldorf. Bij elke plek gaf iemand uit de groep een korte presentatie in het Duits. Zo oefenden we de taal én leerden we meer over de cultuur.
Vrije tijd en terug naar huis
Na de fietstocht hadden we vrije tijd. Ik gebruikte dit moment om extra beelden te maken voor onze vlog en om nog even van de stad te genieten.
In de namiddag reisden we terug naar Arnhem. We waren allemaal moe, maar ik heb enorm genoten van deze reis!
Ook zin in een opleiding vol praktijk en beleving?
Marketing & communication specialist | International business & marketing
Bekijk de opleiding