Horeca

Horeca etiquette en gastvrijheid

Horeca etiquette en gastvrijheid

Is gastvrijheid voor jou nog meer dan een glimlach? Leer hoe je jouw gasten het beste in de watten legt tijdens de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid.

Dankzij jouw gastvrije glimlach komen gasten graag terug in jouw horecazaak. Maar wat kun je nog meer doen als horecaprofessional? Jouw gast verwacht een goede service, aandacht en een respectvolle benadering en behandeling. In de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid leer je hoe je het jouw gasten naar de zin kunt maken.

De horeca in Nederland is voortdurend in beweging: innovaties en trends volgen elkaar snel op. Veranderingen in het verwachtingspatroon van gasten zorgen ervoor dat je altijd scherp moet blijven op de kwaliteit. Deze cursus helpt je daarbij.

Wat leer je?

In de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid leer je over omgangsvormen en etiquette. Omgangsvormen zijn essentieel in het zakendoen. De juiste inzet van omgangsvormen zorgt ervoor dat je goed kunt communiceren met je gasten. En dat ze zich welkom en gezien voelen.
De etiquette is een geheel van cultuurgebonden beleefdheidsregels en de omgangsvormen. De kern van de etiquette is: rekening houden met de gevoelens van anderen en met de gebruiken in een samenleving. In alle situaties waarin mensen met elkaar omgaan.

Tijdens de cursus Horeca etiquette en gastvrijheid leer je over:

  • tafeletiquette
  • omgang met zakelijke en/of internationale gasten
  • omgang met andere culturen en gebruiken
  • kleding-etiquette
  • service en gastvrijheid

Voor wie?

Deze cursus is voor jou als je binnen je beroep dagelijks te maken hebt en communiceert met relaties, (zakelijke) gasten en internationale gasten. In deze communicatie met gasten zijn de juiste etiquette, gastgerichtheid en een gevoel voor service belangrijk als middelen voor succes.

Bijvoorbeeld als je werkt als bedieningsmedewerker in de horeca. Maar ook als je in een beroep werkt waarin gastvrijheid een rol speelt, is deze cursus geschikt voor jou. De opzet van de training is praktijkgericht. Tijdens de cursus kun je input geven en situaties aandragen vanuit je eigen dagelijkse werkpraktijk.

Startdatum, locatie en kosten zijn in overleg.